Pozycjonowanie stron dlaczego jest ważne? 2 Case study

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest ważne?

W XXI wieku firma nie istnieje bez strony internetowej. Użytkownicy szukając danego produktu bądź usługi zazwyczaj na samym początku sprawdzają dostępne rozwiązania właśnie w Internecie. Narzędzie to pozwala na znalezienie, porównanie oraz wybór najlepszego rozwiązania. Jeśli Twoja firma nie istnieje w sieci to nie może zostać zidentyfikowana przez twojego potencjalnego klienta. Zatem już na samym starcie uniemożliwiasz wypracowanie optymalnego przychodu firmy.

 

Pamiętaj , że posiadanie strony internetowej jest pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie. Posiadając witrynę www firma wygląda na profesjonalną. Jednak samo „posiadanie” strony internetowej nie wygeneruje optymalnych rezultatów. Istotne jest odpowiednie sterowanie stroną tak, aby przewidzieć zachowanie użytkownika. Chodzi o pojawienie się w trzech pierwszych pozycjach w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu, gwarantuję, że ruch na Twojej stronie internetowej się zwiększy wraz z prawdopodobieństwem wykonania akcji na twojej stronie (np. sprzedaży oferowanego produktu bądź usługi). Tylko problem się pojawia jak to zrobić , aby być „top of the top”? Tutaj ważne stają się frazy, które potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarce internetowej. Jeśli klient potrzebuje kupić sukienkę na wesele to najprawdopodobniej taką właśnie frazę wpisze w wyszukiwarce www. Jeśli zatem sprzedajesz sukienki to ważne, abyś przewidział co Twoja grupa docelowa wpisze w Internecie. Drugim ważnym elementem jest konkurencyjność danej frazy kluczowej. Chodzi tutaj o ilość i jakość linków, które prowadzą do określonej strony internetowej.

 

Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły proces

Pozycjonowanie stron internetowych jest działaniem ciągłym. Tak jak ty na co dzień ulepszasz swoje produkty, tak samo twoja strona internetowa powinna być udoskonalana. Poprawianie strony powinno się odbywać w sposób świadomy. Próby samodzielnego pozycjonowania witryny www mogą wpłynąć negatywnie. Dlatego, jeśli nie znasz się na pozycjonowaniu to zaufaj ekspertom w tej dziedzinie. W końcu mówi się, że strona internetowa jest to wizytówką Twojej organizacji.

 

Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, chętnie doradzimy jakie kierunki rozwoju są najlepsze dla twojej firmy.

Zamów konsultację SEOPrzeczytaj darmowy poradnik

Pozycjonowanie stron to działanie w nieustannie zmieniającym się środowisku

Czy zdajesz sobie sprawę, jak często wychodzą aktualizacje wyszukiwarek internetowych. Większość osób się nad tym nie zastanawia, bo one zawsze są aktualne. Dzieje się tak dlatego, że wyszukiwarki oparte są o samouczące się algorytmy, które każdego dnia zbierają nowe dane i dostosowują się do nich. Właśnie z tego powodu wiedza o pozycjonowaniu stron internetowych bardzo dynamicznie się zmienia. Działania które kilka miesięcy wcześniej były dobrą praktyką, obecnie mogą nie przynosić żadnych efektów. Omówmy to na przykładzie.

Case Study - samodzielne pozycjonowanie stron

Pani Katarzyna prowadzi niewielką firmę w branży IT. Ponieważ skończyła studia związane z przedmitem swojej działalności wiedziała od dawna jak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych. Czuła , że w tym działaniu jest duży potencjał dlatego podczas tworzenia strony swojej firmy poprosiła o napisanie autorskiego oprogramowania, dzięki któremu będzie mogła kontrolować wszystkie zmienne indeksowania przez wyszukiwarki internetowe oraz publikowane na niej treści. Stworzenie autorskiego programu nie było tanie.  Jednak początkowo pozycjonowanie stron przynosiło świetne efekty. Dużo klientów trafiało do firmy Pani Katarzyny właśnie przez stronę internetową. Firma rozwijała się, czas płynął, wychodziły nowe aktualizacje algorytmów w wyszukiwarkach internetowych a strona internetowa Pani Katarzyny się nie zmieniała. Po kilku miesiącach pozycja strony zaczęła drastycznie spadać. Okazało się, że autorskie oprogramowanie w którym została stworzona strona internetowa nie posiada wielu parametrów które mierzą nowe zaktualizowane algorytmy wyszukiwarek. Jedynym rozwiązaniem było zbudowanie strony od nowa przy użyciu nowego oprogramowania reagującego na zmiany otoczenia np. CMS-ów takich jak WordPress

Innym przykładem jest historia Pana Maksymiliana, który nie mógł doczekać się efektów swojej pracy. Postanowił zrobić wszystko samemu. Dobrze sie przygotował, przeczytał kilka artykułów o tym jak samemu rozwijać pozycjonowanie stron internetowych. Najważniejsze co zapamiętał to budowanie sieci powiązań pomiędzy zasobami Internetu. Linkbuliding w tym jest klucz. Ale przecież to strasznie czasochłonne, a gdyby tak linka kupić? Albo kupić masowo dużo linków, żeby sieć była większa. Przecież wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania to więcej klientów. Jak postanowił tak zrobił, kupił dostęp do platformy SWL (system wymiany linków). Początkowo sukcesy były spektakularne, a po kilku miesiącach został zbanowany. Jego strona internetowa trafiła na czarną listę i zniknęła z wyników wyszukiwania.

Jak nie dać się przegonić konkurencji -Pozycjonowanie stron w google

Kolejnym ważnym aspektem, który powinien przekonać Cię do aktywnego pozycjonowania Twojej firmy jest fakt, że coraz więcej firm prowadzi kampanie marketingowe w Internecie. W ten sposób niewielkim kosztem możesz dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Przygotowana przez Ciebie promocja dotrze na szeroką skalę i więcej osób zostanie poinformowanych o niej, co będzie miało wpływ na wielkość skorzystania z oferty.

Pamiętaj, że zaufanie jest kluczowym elementem determinującym sprzedaż, dlatego nie czekaj tylko zadzwoń już teraz do nas, a my zbudujemy Twoje zaufanie w sieci, a ty zoptymalizujesz swoje wyniki sprzedażowe.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *