Korzyści SEM dla małej firmy!

Korzyści z SEM (Search Engine Marketing) dla małej firmy

Jeśli jesteś przedsiębiorcą powinieneś przeczytać ten artykuł do końca. Dlaczego właściciele małej firmy chcą zaistnieć w sieci, jakie mają z tego korzyści. Czy SEM przekłada sie wprost na przychody i sprzedaż? Jakie działania należy podjąć, aby zoptymalizować korzyści? Tego wszystkiego i wiele wiecej dowiecie sie z tego artykułu, koniecznie przeczytajcie do końca!

Czym SEM różni sie od SEO

Sem to jedna z technik marketingowych, które można wykorzystać do rozwoju własnej firmy. SEM czyli Search Engine Marketing to proces przyciągnięcia na stronę internetową ruchu. Poprzez różnego typu działania, nm. płatne kampanie marketingowe.

SEO - Search Engine Optimazation

SEO, czyli tworzenie ruchu na stronie poprzez optymalizacje wyszukiwarek internetowych jest częścią składowa wszystkich procesów składających się na SEM. Jednak SEM w większej mierze dotyczy płatnych działań marketingowych. Aby lepiej zrozumieć wskaźniki kosztów należy przybliżyć kilka pojęć. Oto one:

ile razy Twoja reklama/strona internetowa była widoczna na ekranie. Pojęcie może być mylące, bo to, że strona wyświetliła się w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że została zobaczona przez użytkownika.

CTR jest to współczynnik kliknięć, wejść na  Twoja witrynę do liczby osób, które zobaczyły reklamę, stronę w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli nie kliknęły samej reklamy.

to kolejny sposób zapłaty za reklamę w wyszukiwarce. W zależności od twoich celów i konfiguracji narzędzia reklamowego, możesz chcieć zapłacić tylko po to, aby Cię wyświetlono.

Jest to współcznynnik, któryn określa ile kosztuje Cię jedno kliknięcie. Współczynnik jest uzywany np. w kampaniach reklamowych Google Ads. Współczynnik jest liczony jako ustalona kwota z budżetu przeznaczona na kampanie reklamową, podzielony przez ilość kliknięć.

Dlaczego małe firmy decydują się na SEM, aby zaistnieć w sieci?

Istnienie małej firmy w sieci jest szczególnie ważne, szczególnie na początkowych etapach rozwoju. Zaistnienie w sieci to świetne źródło do pozyskania nowych klientów. Jednak od momentu decyzji o zaistnieniu w sieci do momentu pozyskania tym kanałem pierwszych klientów może minąć dużo czasu, szczególnie, gdy nie do końca wiemy od czego zacząć, jakie kierunki rozwoju wybrać, aby przyniosły najlepszy efekt. Jak mówią specjaliści, nie ma jednej ścieżki. Strategia działania jest indywidualna w każdym przypadku.

Jakie korzyści daje Marketing Internetowy?

Jakie są największe zalety SEM

  • daje możliwość dokładnego określenia budżetu reklamowego przy realizacji kampanii PPC.
  • pozwala dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, ponieważ oparte jest na określonych słowach i frazach (wyrażeniach) przez nich wpisywanych.
  • dzięki wykorzystaniu reklam PPC, umożliwia na bardzo szybkie dotarcie do klienta w porównaniu do wielu tradycyjnych form reklamy.
  • może zapewnić bardzo szczegółowe dane analityczne, które umożliwią analizę zachowań klientów i wyciąganie wniosków, pomocnych przy podejmowaniu decyzji w zakresie dalszego rozwoju firmy.

SEM a Google Ads czym się różnią, co wybrać?

Google Ads jest jedną z aplikacji służących do tworzenia reklamy w Google, nie tworzy tylko i wyłącznie  samodzielnej reklamy, ale we współpracy z innymi aplikacjami po ich połączeniu tworzy bardzo skuteczne narzędzie do badania grupy docelowej klientów. Dzieki tak precyzyjnemu narzędziu analitycznemu możemy zawęzić grupę klientów, do których adresowana jest nasza reklama. Takie działanie podnosi skuteczność reklamy (Wskaźnik CTR).

Jakie aplikacje warto połączyć z Google Ads

Jest to narzędzie do zarządzania treściami wyświetlanymi w wyszukiwarkach Google. Przy pomocy tego narzędzia można zmierzyć wskaźniki takie jak ilość osób odwiedzających stronę, ilość wyświetleń. A nawet region w którym znajdują się klienci wyświetlający nasza stronę. Takie informacje mogą być bardzo przydatne jeśli mamy sklep stacjonarny, bądź sieć sklepów. Dzięki Google Search Console możemy wgrać stronę do wyszukiwarki szybciej niż zauważą ja booty Google, normalnie taki proces trwa do dwóch tygodni, po wgraniu adresu ręcznie proces trwa tylko kilka dni.

Do niedawna była to całkowicie niezależna aplikacja analizująca ruch na stronie, obecnie trendy wskazują, na to, że zostanie połączona z Google Ads, jako jedna z jej funkcji. Pozwala analizować takie aspekty jak ilość wyszukań w internecie danej frazy kluczowej, dzięki takim działaniom możemy wyznaczyć kierunki rozwoju naszej strony internetowej

Trends to jedna z aplikacji od Google, pozwala nam na określenie trendów wyszukiwań pod dane frazy kluczowe. Kolokwialnie mówiąc pozwala ustalić jakie frazy użytkownicy wpisują do wyszukiwarek Google, aby znaleźć konkretną informacje

Narzędzie służące do kontaktu z klientem. Jest niezwykle ważne ponieważ podnosi wiarygodność Twojej organizacji lub sklepu. To właśnie tutaj klienci mogą wystawiać opinie o twojej firmie. Jednak najwiekszą zaleta jest to, że wyswietla sie na samej górze wyników wyszukiwania. Dzieki temu zwiekszamy saznse na to, że potencjalny klient skontaktuje się z nami bezpośrednio inie skorzysta z usług innych organizacji. Uwaga narzędzie jest dedykowane dla firm posiadających stacjonarna siedzibę.

Google-Moja-Firma

Więcej o aplikacjach google pomagajacych w biznesie małym firmom dowiecie sie z innego naszego artykułu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *